Blev en mys-dag

Hade egentligen tänkt att åka till stallet tidigt dagen. Slutade nämligen klockan tolv. Men så blev det inte riktigt. Jag somnade i soffan och vaknade vid fyra. Så åkte inte till stallet förrens vid klockan sex. Det som är skönt med att åka till hästen senare på kvällen är att det inte är så mycket folk i stallet. Ibland är det jätte roligt när det är mycket människor man kan prata med men ibland är det skönt att bara få pyssla om sin häst.
Idag blev det som sagt bara myspys. En ordentligt borstning, en fläta i svansen, ryckte hans man lite och små fix. Hämnade även lite gräs åt honom som han blev jätte glad över och åt upp jätte fort. Tror att han tyckte det var skönt att vila idag, precis som jag efter gårdagens hoppträning. Hoppningen gick bättre än framridningen och han skötte sig super bra. Dock har både jag och Maja påpekat att han känns lite stel och vi tror det är träningsvärk. Vi rider honom på ett annat sätt än tidiagre och tror att han får jobba med muskler han inte brukar få jobba med. Så det får nog bli lite lättare pass framöver och så håller vi tummarna för att det släpper. Det är min dag imorgon så ska försöka att planera något bra!
Nu väntar soffan, hemmagjod pizza och grejs!
/Linnéa





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback




Emelie & Naima
blabla.





Linnea & Domingo
blabla.





Maja & Domingo
blabla.