Söndag

Idag åkte jag och Maja ut tillsammans till Domingo, som vi förövrigt har gjort nästan alla dagar den här veckan. Det brukar vi nämligen inte göra. Idag så hade vi 14-fodringen vilket betyder att vi ska fodra alla privathästar men även gå ut i hagen och fodra hos ridskolehästarna. Därefter fixade vi allt åt D. för att sen ta in honom för att göra iordning honom för longering. Blev det idag med, 30 minuter, mest på grund av hans skav men även för att varken jag eller Maja hade ridkläder på oss. Domingo börjar bli riktigt duktig nu.
När vi började med att longera busade han mest och ville inte alls göra som vi. Han kunde helt plötsligt byta varv eller vända sig in mot mitten och titta på mig. Han är söt han! Så idag gick det bra, han skötte sig fint. Dock har han lite svårt för att skritta, han vill hellre trava. Men jag är nöjd!
Eftersom vi inte tog någon bild idag har jag letat fram två bilder från när jag red i varamon. Visst är han söt, lilla D.?
/Linnéa





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback




Emelie & Naima
blabla.





Linnea & Domingo
blabla.





Maja & Domingo
blabla.