Stolt ryttare!

Hoppträningen igår gick jättebra! Var inte jättetaggad innan bara för vi skulle vara ute, men det gick faktiskt mycket bättre än jag trodde!

Vi började med att skritta på en ganska oval volt och böjde igenom dom ordentligt. Efter ett tag övergick vi till trav och gick över bommar. Det gick helt okej, men jag hade önskat att vi hade fått värma upp lite mer då det tog väldigt lång tid för Domingo att börja slappna av.

Efter det började vi hoppa. Ett hinder skulle vi travhoppa vilket jag tycker är jättesvårt på Domingo. Han vill gärna attackera hindret så då måste man verkligen ha kontroll på honom! Det andra hindret var det tre travbommar precis innan, sen emellan dom och hindret skulle man göra en galoppfattning, och sedan hoppa. Tyckte övningen var rolig, men som sagt, man var tvungen att vara koncentrerad hela tiden och korrigera så fort hästen gjorde fel.

Fick lite berömm av Lotti efteråt, vilket jag tycker är jättekul att höra! Känns som att hoppningen börjar gå lite bättre för oss nu. Tävling nästa?

                                                                                               /Maja







Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback




Emelie & Naima
blabla.





Linnea & Domingo
blabla.





Maja & Domingo
blabla.